3/09/2010

Fotóalbum betekintő - Tanulás




Beszereztem egy könyvet, a címe:
Light: Science and Magic: An Introduction to Photographic Lighting

Fantasztikus könyv. Azt magyarázza, hogy miként ismerhetjük fel és miként használhatjuk a különböző felületekre ható fényeket. Mi a különbség ha egy erős pontfényünk van, vagy ha egy nagy felületről szóródik a fény. Még teljesen steril fizikai tudással is szépen értegetem meg a dolgokat. Vannak benne nagyon jó illusztrációk a különböző esetekre és hát próbálgattam megvalósítani, reprodukálni képeket a különböző beállításokra. Poharat próbáltam fényképezni, mert az az első anyag, amit megemlít a könyv. Az üveg ugye átereszt nagyon sok fényt, de nem mindet (ha mindet áteresztené, akkor teljesen láthatatlan lenne), vissza is ver jónéhány sugarat, és mivel a visszaverőképessége nagyon nagy, csillogást okoz. Emiatt nem egy pontszerű erős fénnyel világítjuk meg, hanem egy szoft, nagy felületen eloszlatott fényforrással. Nomármost én ezt kombináltam a háttérről visszaverődő megvilágítással. Célom az volt, hogy sikerüljön egy teljesen fehér és egy teljesen fekete háttért létrehoznom. Ilyen lett a fehér:






Hmm, most nézem, hogy az alját levághattam volna egészen a talpig... na mindegy, most már ilyen marad... :) Szóval a pohárban pirosfestékes víz van. A pohár mögött egy újonnan beszerzett szoftbox, amiben egy studióvaku.  Jobból és balról egyegy fekete felületű akármi (jobbról textil balról papír) adja a fekete körvonalat a pohárnak és a folyadéknak. A pohár alatt pedig egy szép, nagyobb darabocska, újonnan vett üveglap. Vigyáznom kellett, hogy ne égjen be a pohár képe, ugyanakkor a teljesen fehér háttér overexponálásból abból adódik, hogy igenis beég a háttér... szóval lecsökkentettem teljesen a vaku erejét, kicsit hátrébb vittem a szoftboxot és fényképezgettem.

Ezek után jöhetett a fekete háttér, Az egész beállításomon annyit változtattam, hogy a hátteret közelebb húztam a pohárhoz, majd egy fekete papírdarabot (ami majdnem akkora volt, mint maga a pohár) betettem mögé. Így:

Élőben nem is láttam, hogy milyen koszos a pohár, pedig csak gumikesztyűben tapogattam és azt hittem jól megpucoltam.... hát nem...
Na de a végeredmény nem lett rossz... Kicsit más szögből fényképeztem...:

Még egy:
A lényeg itt, hogy a fény megkerüli a fekete lapot és egy világos körvonallal definiálja a pohár oldalait. A képeket utószerkesztésben kivégtam, és az egyikben volt egy pici csillogásom az üvegpal szélén, pici piros pöttyök, azt kiretusáltam, mást nem változtattam. :)

3 megjegyzés:

  1. Érdekes ilyen megközelítésből fényképezni.

    Azért kíváncsi lennék virágokkal hogy működik ez.

    Anno én is kaptam egy könyvet fotózáshoz, de a gépem szerintem közel sem olyan jó. (Kodak Easy Share Z650)
    National Geofgraphic: Fotóiskola / Tippek és Trükkök
    http://www.hungarian-books.com/product_info.php/info/p17662_TIPPEK-ES-TRUeKKOeK---NATIONAL-GEOGRAPHIC-FOTOISKOLA-1---DF-.html

    VálaszTörlés
  2. koszi:))

    Hmm, viraggal? majd kiprobalom.
    Jopofa lehet a konyv, amit ajanlottal, de teljesen kimeritettem magam anyagilag, most nem fer bele a keretben, de elraktaroztam a linket :)

    VálaszTörlés

Blog Widget by LinkWithin