8/24/2012

Babafotózás

Voltam 2 munkatársamnál is babát fényképezni. Nem szeretek embereket fotózni, mert nem tudok. De a munkatársaimnak meg szoktam mutatni a fotóimat, és a szép tájképeket meg vízcseppeket látva rögtön elkapnak, hogy fotózzak nekik. És persze ilyenkor hiába mondom, hogy nem vagyok én jó fotós, nem tudok fotózni portrékat, nem hisznek nekem.
Pedig tényleg úgy érzem, hogy a tudásom semmi és nem akarok leégni sem előttük, sem magam előtt, hogy nem hozom a - leginkább általam - elvárt színvonalat.

De ketten elég kitartóak voltak és nem bírtam tovább ellenállni, megtörtem. Igazából maga a fotózás fun szórakoztató volt. Jópofa volt mind a két kislány...nem bőgtek, sokat aludtak és pakolászhattuk, hajtogathattuk őket, ahogy csak akartuk. Mindkettő 10 napos volt, mikor fényképeztem őket. Ez azért fontos, mert akkor még nagyon hajlékonyak és sokat alszanak. Kicsit utánajártam, hogy is zajlik egy ilyen babafotózás, mielőtt átmentem. Mondtam a szülőknek, hogy légkondit ki kell kapcsolni, legalább 32-34 fokot kell a lakásban kreálni, hogy a picúr jól aludjon csupaszon is, ne fázzon. Vettem pár dolgot, mint pl takarókat, babzsákfotelt, fejpántot. Aztán összepakoltam és átcuccoltam.

Kb. 3 órát töltöttem mindkét helyen, de előre mondtam nekik, hogy nem akarok kapkodni. Tudtam, ha olyan hangulatban megyek át, hogy gyorsan, időre kell végeznem, akkor csak elszúrok mindent. Így kényelmesen kipakolásztam a felszerelést, megnéztem, hogy hova tegyük a kölyköt, anyuka megetette, megbüfiztette a modelt és indulhatott a móka.

A legnagyobb problémám legtöbbször a fókusszal van. Az 50mm-es lencsémet használtam, és nem állítottam fel vakukat, csak egyet a fényképezőgépre, ami a plafonra villantott. Fényhiányom volt. Észrevettem, hogyha az 50mm-esen nagyon kinyitom a blendét, akkor kicsit bajban van a fókusszal a gép, de kénytelen vagyok automatán használni, mert a manuálisban a kontaktlencsém miatt nem látok (mindig behomályosodik, mikor beszorítom a szemem a nézőkével).

Mindenesetre ezek lettek a képek. messze nem vagyok velük megelégedve, de sajnos erre futotta:








Az apuka szeretett volna fekete-fehér kézben tartós képet. Persze belementem, de azok szornyűek lettek. Nem volt elég fényem, nem mertem a háttér miatt megvakuzni, szoval az nagy csalódás lett, legalábbis nekem. Maguk a képek nem lennének rosszak, de nem jó a fókusz :( Természetesen kézből fényképeztem, és a fényhiány miatt nem volt elég gyors az exponálás, szóval lehet, hogy nem is annyira fókuszálási a hiba, hanem bemozdulás. De legalább volt egy jó kis kalandunk, mikor a kislány lepisilte az apukát:) 





A másik babáról készültek pózolós képek, is :)






És ez a kedvencem a póz miatt:


A színekkel nagy bajban vagyok az utószerkesztésnél, vak vagyok, mint egy denevér. Valószínüleg a laptop monitorom sem a legtermészethűbb képernyő... Érdekes, hogy nem vagyok színtévesztő, valahogy mégsem látom meg azt, amit szeretnék. Na mindegy. Arról jutott eszembe a téma, hogy ma baby shower-en voltam mert 2 kolléganőm is októberre vár fiút, kíváncsi leszek, hogy megkérnek-e fotózásra.

A képekért nem kértem egy fityinget sem, mert nem érzem úgy, hogy olyan jók, hogy megérdemelnék értük fizetést.

2 megjegyzés:

  1. Itt is szia,
    Egyáltalán nem értem, hogy miért mondod, hogy ezek a képek nem jók? De komolyan!!! Nekem laikusnak nagyon tetszenek!

    VálaszTörlés
  2. szia. a ferjed blogjat szoktam olvasni (kommentalni). szerintem ugyesen kivitelezted a fotozast annak ellenere hogy nincs benne gyakorlatod. en mult szombaton voltam hasonlo helyzetben amikor egy jegyesfotozasra kertek fel.... meg most editalom a kepeket de egesz turhetoek lettek. korabban en is 'fine art' kepeket keszitettem csak. kb ket honapja volt egy csalad fotozasom es most ez a jegyesfotozas. nekem vegulis fizettek a munkamert egy alacsonyabb osszeget .... nekem a post-processing eleg sok idot vesz el egyebkent.

    VálaszTörlés

Blog Widget by LinkWithin