8/24/2009

DIY - Szobanövény, kristály, üvegszálas kaspó

Még mindig a marófejekre várva dolgozgatok a lenti mosdó díszítésén. Az asztal tetejét kell kicsit megszépítgetni, mintazni a széleit, és egy polcot kell betenni, hogy kicsit stabilabb legyen a kis asztal. Addig is ezt a szobanövényes kaspót raktam össze, az ablak alá szánom az asztalra. Ez egy öreg üvegszálas cserepem, és mint a festékszórók legújabb rajongója, a színét meg kellett változtatom, erős késztetésem volt :))

És hát mi más lehetne a szín, mint fehér? :))

A filodendront nagyon könnyű szaporítani, még az olyan félelmetesen balkezes kertésznek is, mint amilyen én vagyok. Főleg az én kis víztartó kristályaim segítségével... gyerekjáték. Kell egy váza, amit ki tudunk vonni a forgalomból egy hónapra, kristály és hetente/2hetente 1dl víz.


Olló és pár levágott növényszár a gyökereztetéshez.

Megtöltjük a vázát a már vízzel teleszívott kristályokkal. Ma a vízhez tettem egy pár csepp vízben oldódó műtrágyát, hátha az még inkább segít. Leszedtem a szárról az alsó 10 cm-ről a leveleket, amjd a vázába szúrtam őket. Félretettem és majd amikor kiszáradt a teteje (1-2 héten belül), öntök rá kis vizet, amitől újra megszívja magát.
Ha mindent jól csináltunk, akkor bőséges gyökérzettel ellátott növényünk lesz, ami minden bizonnyal nem sínyli meg túlságosan a kiültetést. Persze az első pár nap figyelni kell, hogy a föld kellőképpen vizes legyen, hisz a gyökereknek meg kell szokniuk az úk, vízben szegényebb környezetet. Ez a gyökérzet nem 1 hónapos, hanem sokkal több (azt hiszem tavasszal kezdtem gyökereztetni), csak lusta voltam kiültetni.

És a színezett kaspóm:

Az új asztalon, ami majd a mosdóba megy és egyelőre az étkezőben várja jobb sorsát :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blog Widget by LinkWithin