1/29/2011

Fogyókúrás hülyeségek és tippek 3. rész

Figyelmeztetés: ez a blogbejegyzés ocsmány, bizonyos egyénekre sértő megjegyzéseket tartalmaz! Ha nem akarod felhúzni magad, ne olvasd el! :-) 



Olvasgatok fórumot, ahol jonéhány, többnyire nőnemű lény összeverődött és próbálnak megszabadulni kilóiktól... Én persze szakértő vagyok, abból is a tudálékos és sokszor szinte szó szerint le kell fognom a saját ujjaimat, hogy ne szóljak be, hogy "hé. te tényleg komolyan gondolod, hogy fánkot és bundás kenyeret zabálva fogsz lefogyni?" Vagy nyavajog, hogy nem mozdul a mérleg, de hogy esetleg el kellene kezdeni kalóriát égetni kis mozgassal.... na azt nem... Helyette almaecetet isznak, fóliázzák  magukat meg paprikakrémmel kenik a combjukat (ami állítólag marhára csíp) és durum tésztából készült tésztát esznek, mert az "fogyókúrás".. haha...
Az első dolog, ami nagyon elterjedt a fogyókúrázók körében, az a tk AKA azaz teljes kiőrlésű. De most tényleg? Nem hiszem... Fógyókúrázó tudatlanok sikereit gátló eledelről van szó. Ugyanis a sok okostojás újságcikkben elolvasták, hogy a teljes kiőrlésű jót tesz a szervezetnek, egészségesebb, mint a fehérlisztes cuccok, rostban gazdagabb, stb. Ebből aztán levonják a következtetést: nyugodtan lehet enni, hisz ez egészséges, tehát fogyókúrázóknak is jó.  Azzal, hogy teljes kiőrlésű, mintha azt jelentené, hogy kalóriaszegény. Well, nos, nem így van. A teljes kiőrlésű ugye azt jelenti, hogy a teljes magot (jelen esetben legyen búza) őrlik, ellentétben a finomliszttel, ahol a hántolt magot. Azzal, hogy a magnak a burkát is beleőrlik, extra rosttartalmat adnak neki (ami nagyon jó), bizonyos vitaminok és ásványi anyagok kerülnek bele a "héjból" (ami szintén nagyon jó), de sajnos a kalóriaértéken ez mit sem változtat. Teljes kiőrlésű vagy nem, 5 deka 170-200 kalória lehet színtől független. Mértetek már le 5 deka kenyeret? Semmi, nuku, niente, none! Pici vakarék mobiltelefonnyi adag. Nevetséges. És akkor jönnek a turbózások: barna magos kenyeret ettem... Hát nóóórmális? Jah, a magok ku... nagyon jók, a kalóriatartalom épp  most szökött fel 230-250 körülire, ami egy mobiltelefonnyi adaghoz képest nagyon magas... Éééés akkor ezt megkeni light margarinnal, na ezen szoktam kifeküdni. Light margarin, hah? LIGHT margarin... Ha már zsírt zabálsz, legalabb ne műzsírt egyél. Kend meg azt a karéj  friss fehérkenyeret vajjal aztán menj el futni egy-két órát és gondold meg, hogy mikor engedsz meg magadnak mégegyszer ekkora luxust, na de hogy magos barna kenyeret egyen az ember LIGHT margarinnal??? és azt hiszi egészségesen, KALÓRIASZEGÉNYEN reggelizett. Hülyeség... Ohh, tényleg ezt mondtam volna?! szégyeljem magam... Bocsánat...
Ugyanez a helyzet a durum tésztával, ha durum tészta, akkor az egészséges, akkor azt szabad. De hogy esetleg lemérje, hogy mennyi egy adag tészta, és az hány kalória, hogy kikalkulálja, hogy milyen sokat eszik, arra már nincs gondja. Durumot, teljes kiőrlésűt és light margarint eszik minden lelkiismeretfurdalás nélkül, és valószínüleg mérés nélkül, mert azt szabad. Mit kellene csinálni helyette? Kiszámolni a napi égetést, kikalkulálni, hogy mennyit eszik az ember, minden kis falatot összeadni, és ledöbbenni, hogy mennyit fogyasztottunk... Emlékszem, mikor először mértem ki a tésztaadagunkat. 56gramm száraztészta egy adag. 5.6 dekagramm. Teljesen ki voltam bukva. 4xes adagokat ettünk, 4xes! csak a tészta volt 800 kalória, a 200 helyett, az 600 extra kalória CSAK tésztából. És tökmindegy, hogy durum, vagy nem durum, a kalória, az kalória. Punktum.
Aztán a rántott dolgokat is eszik, bundáskenyeret, hát nóóórmális? Most akkor éhezni akarsz 2 hétig, majd 2 extra kilót felszedni a 25 mellé, vagy megszabadulni a hájtól és egészségesen élni. Mert akkor bizony le kell mondani a bundáskenyérről. Meg a rántott karajról. Emlékszem, mikor nekiálltunk a fogyózásnak, mindent számoltam. Azt mondtam, hogy igazából mindent szabad enni, csak mértékkel. Meg hát lehet bűnözni, csak kalkulálni kell vele, az extra kalóriákkal.... Extra mozgás stb... Most azt mondom, hogy  nem éri meg. Hogy én 2 órát fussak azért, hogy egészségtelen zsírt egyek? Valóban olyannyira nem lehet meglenni nélküle, hogy ne lehessen kihagyni? Valóban úgy kívánom azt az olajtól csöpögő kenyeret, hogy minden elhatározással felhagyva bezabáljak 1000 kalóriát 2 szelet kenyérből? Nem! Lehet, hogy az elején hiányzott. De úgy át lehet szokni, hogy ha ma valami olajosat eszünk (étteremben ettünk rántott brokkolit pár hete), hogy nem esett jól. Olyan hülyén és furán hangzik, mert mind a ketten szerettük... és eldöntöttük, hogy eszünk és nem számolunk és erre tessék... egy zsíros réteget hagyott a szánkban, ami nagyon taszító volt. Szomorúak is voltunk, meg nem is.... Jó lett volna, ha jól esik, de jó az is, hogy nem kívánjuk már annyira ezeket a kalóriabomba zsíros kajákat. Pedig micsoda meggyőződéssel mondtuk, hogy milyen jó is az... Finom... Nem olyan egészségtelen az.... Jah, valóban nincs ráírva... (Azért egy ropogósra sült csülköt most megszopogatnék, de valószínüleg csak egy-két falat erejéig... Milyen jó, hogy nincs rá lehetőségem.. hehe) 
Másik érdekes kérdés a fóliázás... Na erről nem lesz "tapasztalati" véleményem, csak sima véleményem, ami az, hogy marhaság. Már az a része, hogy narancsbőr ellen fóliázni kell. És attól majd elmúlik a narancsbőr.. Jah, ahogy azt kis álmodozó elképzeli. Mint írtam, nincs fóliás tapasztalati eredményem, csak az, hogy a narancsbőr izomépítéssel igenis elmúlasztható, vagy legalábbis nagymértékben csökkenthető. Zsírtól meg kell szabadulni és helyette izommal kitölteni a börikét, mindjárt ott a feszes comb. Na, ha lesz kis színem mutatok képeket ;) Most csak szellemnek lennék jó, olyan fehér vagyok. Vagy szellemijesztőnek :) 
A felülésekről, hasprésekről már írtam, örökzöldek... "csináltam 200 hasprést". Jah, a hasprés jó, de hogy az legyen az egyetlen "mozgás", az nem jó. Azt mondják a lapos has 30% torna és 70% étrend... Meglátjuk ;)
Na most csak ennyi, hirtelen ki kellett dühöngenem magam :)) Ma kardió napom volt és 5.4 kilómétert kocogtam. Igaz lassan, 34 perc alatt, de megállás nélkül :) Holnap hát és bicepsz súlyzózás lesz. Alig várom...

11 megjegyzés:

  1. Szívemből szóltál! :o)

    És akkor a kedvenceimet még nem is említettük: Norbi (virsli mustárral (vö. olajjal) kenyér nélkül), Candida diéta és újabban a paleodiéta. :o)

    De én se szólok, csak magamban mulatok, pedig ez a szakmám.

    A másik kedvencem, amikor csacsognak a csajok: Olyan jó erobik óra volt, még ma is fáj mindenem. Kérdés: Holnap elmész majd? És holnap után? Nekem az úszásedzőm azt mondta, hogy ha izomlázad van a torna vagy az úszás után, akkor nem jól csináltad, nem szabad túlerőltetni az izmokat. De ezt a mai fitnesszedzőcskék és áldozataik mintha sose hallották volna, nekik az a jó, ami fáj. De ehhez nem értek, ebbe meg ezért nem szólok bele, csak megyek a magam feje után. :o)

    VálaszTörlés
  2. Bocs, még annyit, hogy a tészta annál könnyebben emészthető, minél magasabb a tojástartalma és a teljes kiőrlésű élelmi anyagokban többszöröse a káros anyagok (penészgombák, mikotoxinok, nehézfémek stb.) mennyisége, mert ezek a héjon találhatóak. A régiek nem azért tartották a fehér kenyeret jobbnak, mert totál hülyék voltak, hanem mert tapasztalatból tudták, hogy egészségesebb.

    A szükséges rostot meg sokkal jobb naranccsal és salátákkal bevinni.

    VálaszTörlés
  3. hihi :) valoban, a dietak nagyon kikeszitenek....
    Koszi a hozzaszolast :)

    VálaszTörlés
  4. Én 31 éves 169 cm és 65 kg voltam tavaly márciusban. Azóta fogytam 7 kg-ot, úgy hogy egy csöpp erőfeszítésembe sem került szinte.
    A titok annyi volt, hogy mindent ettem, de mindennek csak a felét (gyermek adagot) illetve tésztát csak heti 1x engedtem meg magamnak.
    Reggelire ettem péksütiket pl: 1 kakaóscsiga, 1 joghurt, 1 tejeskávé édesítővel, tízórai: 1 alma, vagy banán, vagy valami gyümölcs. ebéd: leves (fél adag + ami volt, de minden csak fél adag).
    Heti 1x eljártam konditerembe 40-60 perc edzés. ennyi...nem több (sajnos ez fért bele az időmbe).
    Mégis fogytam, pedig mindent ettem, tésztát is és péksütit is, sőőőt még hétvégenként 1-2 pohár üdítőt is megittam :D
    Akkor hogy van ez?
    Én ettem szénhidrátot is, mindent, semmit nem iktattam ki teljesen, de ezeket csak kizárólag délután 2-ig, utána ilyesmit már nem ettem.
    Ja és a súlyomat azóta is tartom, persze az életmódom is maradt, tehát tésztaféle, péksüti csak délután 2-ig, utána már csak alacsony ch tartalmú kaják.

    VálaszTörlés
  5. Tudod, nagyszájú kövérnél már csak az a rosszabb, aki lefogyott és most azt hiszi, hogy nála van a bölcsek köve.
    Egyrészt nem kellett volna 25 kgnyi zsírt magadra halmozni, az nagyobb fegyvertény lett volna, mint ez, amikor lefogysz, már (!) képes vagy több, mint fél óra alatt futni 5 km-t és közben bőszen és alpári stílusban osztod az észt.

    (Nem, nem vagyok kövér és nem savanyú a szőlő. De soha nem engedtem meg magamnak, hogy magamra halmozzak 25 kiló zsírt, aztán meg tele szájjal, bunkó stílusban osszam az észt. És nem, nem azért vagyok sovány, mert mázlist vagyok, hanem mert egész életemben tettem ellene, folyamatosan, nem csak "fogyókúraként")

    Értem, miről beszélsz, de ez, ebben a formában ocsmány.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok
    Nem valoszinu, hogy visszajottok megnezni a valaszomat, de azert leirom :)
    Kedves Nevtelen 1!
    Eloszor is gratulalok a fogyasodhoz es meginkabb a megtartashoz!
    Bizonyara a gyenge fogalmazoi kepessegeim miatt nem voltam teljesen vilagos. Nem irtam, hogy nem szabad enni szenhidratot, hanem azt, hogy sokan azert, mert teljes kiorlesu szenhidratot (kenyeret, tesztat) esznek megfeledkeznek az adagokrol. Azt hiszik, hogy teljes kiorlesu, akkor azt lehet mertektelenul fogyasztani. Szenhidratra bizony szuksege van a szervezetnek. Ez lehet krumpli, rizs, teszta, rosszabb formaja a cukor. Az, hogy a nap melyik szakaban fogyasztod, kaloria szempontjabol semmi jelentosege. Uditot is lehet inni, en a szensavas uditoket alapbol kizartam, mert nem fer bele abba az etrendbe, amit kialakitottunk. A sok kemiai vegyuletre (edesitok) vagy cukorra nincs szuksegem. Ez persze nem azt jelenti, nem lehet fogyasztani (mi nem fogyasztunk ilyeneket), csak azt, hogy felesleges es tobb munkaval jar a ledolgozasa, valamint a szervezet szamara nem a legjobb... Es ami a lenyeg, mindenki ugy csinalja, ahogy neki jobban tetszik, ami mukodik. Az biztos, hogy amig el nem kezdtem tornazni, ugyanugy megvolt a zsirparnam, mert sok izmot vesztettem, most azon dolgozom, hogy ezt visszaepitsem, tehat a merleg lehet, hogy nem valtozik a tovabbiakban, sot, felfele is mehet, de nem esek ketsegbe tole. Amig a centi fogy es a hasam laposodik, izmosodik a fenekem, addig oke vagyok :)
    Az etrendrol meg annyit, hogy szinten mindenkinek a maga izlese valogatja, hogy megeszik egy szelet bundaskenyeret, ami kaloriaban rengeteg, mennyisegben semmi, tele van "rossz" szenhidrattal es foleg zsirral (ami nem a jo fajta telietetlen, hanem jo kis telietett tobbsegben) vagy egy jo adag lencsefozeleket, ami kaloriaban fele sincs, mennyisegben lehet 3x-os, tele van feherjevel es rosttal. En ugy gondolom, hogy butasag az elsot valasztani. Ezt irtam le, es most is igy gondolom.
    Megegyszer gratulalok a fogyashoz.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Nevtelen 2!
    Eloszor is gratulalok a sulytartasodhoz, nagyon ugyes vagy :)
    Nem kell am ennyire a szivedre venni a dolgokat, azert az alpari stilus nem itt kezdodik. Tudok olyat is, de ez nem az. Ez csak az en velemenyem.
    Bizony, a cigarettarol valo leszokas, a mozgasszegeny eletmod, a mertektelen sutemeny, cicege (lapcsanka, medvetalp stb), krumplis teszta stb megtette hatasat es meghiztam. Soha nem voltam vekony, az egesz csalad (sajnos) tulsulyos. Persze ez nem mentegetozes. Csak teny. Annal buszkebb vagyok arra, amit elertem. Nem is csak a fogyas reszere, hanem az eletmodvalatasra. Mert az az igazan nagy szo. A kiloktol meg lehet szabadulni barhogy, a merleg megmutatja. De hogy izomtol vagy zsirtol, es hogy mennyi ideig, az mar nem mindegy. Embereknek nehez felnyitni a szemet es aki akarja, az fejet homokba dugva vedekezik (vagy tamad), ahelyett, hogy belatna, azert van igazsag abban, amit irok. Nem kell elfogadni, nem kell betartani, lehet sirankozni.
    Szerintem pont az a szomoru, hogy te, az orok fit, ahelyett, hogy orulnel, hogy valaki ekkora valtozasra volt kepes, belatta a sajat hulyeseget, megemberelte magat es probalja felnyitni masok szemet, inkabb (valami erdekes oknal fogva) teljesen leszolsz, hogy hogy voltam kepes meghizni, es nem nagy szo, hogy az abszolut mozgasszegeny eletmodrol eljutottam addig, hogy 5km-t le tudok futni megallas nelkul... pedig hat nyilvan te vagy a fitseg tokeletes mintakepe (amihez megegyszer gratulalok).
    Nyilvanvaloan a nlcafe oldalrol tevedtel ide, oda is leirhatnad a meghizott fogyokurazo "barataidnak", hogy szegyeljek magukat, hogy igy elengedtek magukat es 80-100 kilosra hiztak... Nem mozognak semmit, es ha egy ev mulva fittek es karcsuak lesznek, akkor sem er semmit amit tettek, mert az az igazi erdem, ha valaki nem hizik meg egesz eleteben, nem az, ha megszabadul a feleslegtol es jo kondiba izzadja magat... Neveddel egyutt.. Arra persze varhatok...
    Az ocsmany nem itt kezdodik. Ez csak egy szokimondo velemeny, ami lathatoan erzekeny pontokat erintett.
    Koszonom, hogy vetted a faradsagot es "billentyuzetet" ragadtal es megosztottad velem velemenyed.

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    Én vagyok Névtelen1 nem tudok nevet beírni.
    Réka vagyok...na mindegy, ez lényegtelen.
    Igen igazad van abban, hogy sokan dupla annyit esznek, mint amennyit valójában kellene. Hisz saját magamon is ezt tapasztaltam, mindent ugyan úgy ettem, mint azelőtt, fehér kenyeret is, de nem ettem meg mondjuk 3 szeletet, hanem csak 1-et. Na meg a nasi, sokan észre sem veszik mennyit nassolnak...régebben minden nap ettem csokit, ma már csak heti 1x-2x, de akkor sem egész táblákat, hanem 1-2 kockát.

    Ja a paprika krémhez meg egyebekhez hozzászólva: NEM FOGYASZT ebben tökéletesen egyetértünk, viszont nekem pl használt a fahéjolajas testápoló, mert nem lettem narancsbőrös, illetve csökkent a narancsbőröm a combomon, fenekemen, főleg fogyás után volt jó hatással a bőrömre. Szóval nem butaság az sem, de NEM FOG TŐLE FOGYNI SENKI. Ebben igazad van.
    Amúgy meg nem tartom ocsmánynak a véleményedet, inkább csak egyszerűen nyers őszinteségnek nevezném.

    VálaszTörlés
  9. Hát nem tudom...sokmindennel egyetértek Marcsi, teljesen igazad van, ezeken én is szoktam mosolyogni. :)
    TK kenyeret eszem, egyszerűen azért mert abból kevesebb is elég. Én úgy gondolom nem azzal van a baj, ha valakinek néha becsúszik egy bundáskenyér. Ha minden nap vagy heti háromszor csúszik be az húzósabb. amúgy lehet csinálni bundás kenyeret olajozás nélkül is. :) Nemrég olvastam a receptet valahol.

    Az izomlázzal kapcsolatban én csak annyit mondanék, hogy szerintem egy pici nem árt, én kifejezetten szeretem. Na nem azt amikor lábra se tudok állni, hanem hogy érzem hoyg dolgoztam. amúgy a legokosabb szerintem ha egyszerűen figyelünk a testünk jelzéseire, akkor nem lehet baj. :)

    VálaszTörlés
  10. Olvasom a bejegyzést (azt már régebben, de akkor nem szóltam hozzá) és most a kommenteket is. Hát először is, a névtelenség mögé bújva lebunkózni valakit, na az az alpári és ocsmány dolog.
    Marcsi, nagyjából egyetértek mindennel amit leírtál, és most példaképnek tekintelek, megmutattad, hogy lehet. Igen, névtelen2, én is voltam olyan szégyentelen, hogy egy betegség és gyógyszerkezelés miatt kénytelen voltam abbahagyni a rendszeres mozgást és felszedtem magamra vagy 20 kilót úgy másfél év alatt.
    Most azon vagyok, hogy leadjam.
    Már most megvan a sikerélmény jó két hét alatt, az átállás idejét nem számítva.
    Amiben nem foglak követni, az a méricskélés. :o) sem magamat nem mérem, sem az adagokat.
    Gyakorlatilag határtalan mennyiségben eszem a nyers zöldséget (nem gyümölcsöt!), ezzel tömöm magam éhségérzet ellen, és hogy ne az izom menjen, a szénhidrátot fehérjével helyettesítem. Kb. ennyi.
    Nekem beválik.
    Ja és hogy kitoljak a szervezetemmel, nehogy megszokja az éhezést, időnként (pl ma) beiktatok egy szénhidrátnapot, amikor megnövelem a cukorbevitelt, DE nem túlnövelem!

    VálaszTörlés
  11. Még ilyet! Teljesen le vagyok hülve, hogy valaki ennyire ellenséges legyen (névtelen 2)! ... és ráadásul név nélkül.

    Szerintem igenis jó, hogy leírod a véleményed (amit nem kötelezö elfogadni - és szerintem nem volt egy csöppet sem bunkó) és igenis legyél is rá büszke, hogy megcsinaltad! Keveseknek sikerül! Nekem még elöttem áll és csak gratulálni tudok ahhoz, amit elérél! Jó látni/olvasni, hogy lehetséges lefogyni.

    Akinek meg nincsenek ilyen gondjai, mert annyira fitt és egész életében annyira okos és viszafogott volt, az ne olvasgasson ilyet!:-)

    VálaszTörlés

Blog Widget by LinkWithin