8/04/2010

Fogyókúrás helyzet-(és időjárás)jelentés

Végre enyhül az idő...

Na a viccet félretéve, még mindig tombol a nyár és a fogyókúrát meglehetősen megnehezíti a bezártság. Herótom (hogy ez a szó honnan jött?!) van a melegtől. 
A futópadon (most milyen jó, hogy van, az elmúlt 4 évben nem használtam annyit, mint az elmúlt 4 hétben) próbálom égetni a kalóriákat, meg súlyzózom. És hát Bodybuggom iránti lelkesedésem nem hagyott alább. Még mindig azt mondom, fantasztikus találmány és működik. Persze nem a BB ami fogyaszt, az csak a kitartást, lelkesedést növeli meg, valamint segít kordában tartani az evést. Szóval elég sokat használom a futópadot. Hihetetlen, hogy tulajdonképpen az ember milyen könnyedén meg tudja növelni az állóképességét. Mikor elkezdtem "edzeni", egy 30 perces futós/gyaloglós program után majd megpusztultam, 4 mérföld/órás sebesség volt a maximum, és 2,5 perc futás után le kellett lassítanom gyalogolni, mert majd megfulladtam. Ehhez képest ma megcsináltam egy 30 perces futós/gyaloglós programot (2 perc gyalog, 2 perc futás, 1 perc gyalog, 3 perc futás stb.) 4,5 mph sebességgel, majd egy masik 30 perces programot, amiből 26 percet végig futottam 3,5 mph sebességgel és ezután egy 20 perces felfelé gyaloglásos programot. 620 kalóriát égettem vele :)) Magam is meglepődtem, hogy milyen jól ment. De persze nem minden nap csinálom ezt, amikor munkában vagyok, akkor nem kell sokat rádolgoznom, általában megvan a szükséges égetésem. 

Számomra is fura, de várom már a hűvösebb hajnalokat (20 Celsius körül), hogy kipróbálhassam a "futóképességemet", mit bírok magamtól. Azért vagyok így besózva, mert SOHA nem tudtam futni. 100 méternél nagyobb táv... ki volt zárva. Még iskolában is úgy voltam vele: bármi más, akármi más, csak futni ne kelljen. Ehhez képest nagyon büszke vagyok magamra :)

A súlyzózás kell. Azért kell, mert amikor az ember súlyt veszít, akkor izmot veszít. A szervezetnek sokkal könnyebb elégetni az izmot, mint a zsírt. És ha nem akarok skinny-fat vékony-hájas lenni, akkor bizony kell izmot építenem. Különben megszabadulok a kilóktól, de izom helyett zsír lesz a bőröm alatt, ami ugye laza, lötty. Ezért fontos, hogy ne csak fogyókúrázzunk, de mozogjunk is és a táplálkozásra is figyeljünk. Ha elég ügyes az ember, megszabadulhat a narancsbőrtől is.

Eredmény: nem egészen 1 fonttal vagyok a tervtől elmaradva. 9 és fél font ment le júliusban, ami 4,3 kg 1 hónap alatt. Tökéletes. Nem túl sok, nem is kevés :) 144font, 65,3kg vagyok. (kezdősúly 153,5 font, 69,6 kg)
Egyelőre minden a terv szerint halad: Icipicit vagyok elcsúszva csak a programtól:

Átlagos kalóriaégetésem viszonylag magas volt, így nem kellett éheznem, az 1200 kalória helyett sokszor 1700-1900-at is megehettem. Mondtam már, hogy imádom a BB-om? :))

Itt lehet látni, hogy csak néhány olyan nap volt, mikor nem értem el a 2500 kalóriás napi célt. De azt mondják, hogy kellenek a pihenőnapok, amikor az ember megenged magának egy kis "kirúgunk a hámból"-t.
Jópár napon megközelítettem a 3300-3500 kalóriát, olyankor 2300 kalóriát is megehettem, és ez az ami miatt fantasztikus ez a BB. Ha nem tudom, hogy ilyen sokat égetek, és csak 1200 kalóriát eszek, de 3500-at égetek, olyan hatalmas a deficit, hogy a szervezet azonal átáll "vészhelyzet" üzemmódba és raktározni kezd. Most már tudom, hogy az igazi hatásos fogyókúra egyik titka, hogy eleget egyen az ember. Ismerős: "alig eszek mégsem fogyok...."? És ez így is van. Szóval rengeteget segít a BB, és egyelőre csak egyetlen dolgot tudok róla elmondani: működik.

Méretek: 4% pont testzsírt vesztettem, centiben pedig:
mellkas: 8,3 cm
derék 5,6 cm
csípő: 4 cm
comb 2,5 cm

Meg kell, hogy említsem, hogy G. már 20 fontnál tart :) Nagyon büszke vagyok rá, keményen dolgozik ő is.

Mióta fogyizunk, az étrendünk is teljesen megváltozott. Azelőtt soha nem készítettem halat, valamiért nem volt ott az étlapunkon. Most pedig hetente 2x, de sokszor 3x is eszünk halat. Fagyasztva megveszem a filéket, legtöbbször grillen vagy cseppnyi olajon megsütöm serpenyőben, Gyors, könnyű, kalóriaszegény, fehérjedús... minden, ami kell...  Tengerit: tőkehalat, lazacot, vagy folyamit: tilápiát. Mmmm marha finomak, semmi szálka, csak szétomló husi... Nyammm... Köretnek legtöbbször sütőben megpirrantott zöldségeket csinálok hozzá, ami éppen van, cukkíni, spárga, gomba, brokkoli, squash, stb. Nem mindig, de néha pluszban egy kis zsiradék nélkül készített rizst is adok hozzá, ha alacsony a szénhidrát bevitelünk :) Rántottát kettőnknek 8 tojásból készítek, de csak 2 sárgája megy bele, a többi Oszié, így egy rántottán fejenként 160 kalóriát is megspórolunk. Főttojásnak is csak a fehérjét esszük, ritkán 1-1 sárgáját. Kenyeret 3 hete nem vettem, english muffint eszünk, ami 1 db 100 kalória. Kenyérből 1 szelet 150 és hát ki eszik 1 szelet kenyeret??? 3-4 alatt neki sem érdemes állni, úgyhogy úgy vagyunk vele, jobb a békesség, inkább nem is veszünk :)

Szóval így áll a  helyzet a fogyókúrával egy hónap után.

Az időjárásról: a helyi újság szerint július a valaha mért legmelegebb hónap volt Las Vegasban. 
A hőmérséklet július 8 óta nem esett 27 fok alá. Ez természetesen az éjszakai hőmérsékletet jelenti. Volt egy 6 napos időszak, amikor a hőmérséklet nem ment le 32,2 fok alá. Éjjel sem! Szóval nem csak kényeskedésből panaszkodtam  folyamatosan... Sorry, babe <3  :))

7 megjegyzés:

  1. „Herótom van” - mondjuk, ha valamiből vagy valakiből elegünk van, torkig vagyunk vele.

    A kifejezés a pesti argóba a jiddisből került át.

    A héber haratah-ból jelentésváltozással alakult ki a jiddis heróte. A héber szó eredetileg félelmet, rémületet jelentett, a jiddis kifejezés jelentése viszont sajnálni.

    Az ugyancsak jiddis charóte pedig az elhatározás megbánását, visszavonását jelenti.


    National Geographic Online

    VálaszTörlés
  2. Hmm... zsidó, mi? Hiába, a gyökerek... ;)))

    VálaszTörlés
  3. Hajrá BB illetve G. és Marcsi!!
    Már várom az előtte/utána fotókat. :-)

    VálaszTörlés
  4. Koszi Hajnoca, meg 1 honap legalabb a fogyi, es utana pedig intenziv izomepites lesz:) Kivancsi vagyok hogy birom majd :)

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok Marcsi!!!Tényleg nagyon kitartó vagy. Erőt ad nekem, ha olvaslak:-)
    Hétvégén nekem felcsúszott fél kiló. Khm..kicsit bűnöztem..torta, sör:-D
    De mostantól visszafogom magam.
    Sok-sok friss levegőt és hűvös hajnalokat kívánok!

    VálaszTörlés
  6. Koszi Nikol:) Egy kis bunozes belefer, 2 dologra kell figyelni: bunozes utan 2 napig ne allj merlegre es kovetkezo napokban extra torna:) En is bunozok, es mindig raallok a merlegre es elkseredek. De aztan eszhezterek es behozom a lemaradast :)

    VálaszTörlés
  7. Rendben, megfogadom:-) Igaz, már reggel ráálltam..de holnap kihagyom. Keresztfiam kergetésével égetem holnaptól a zsírt:-D

    VálaszTörlés

Blog Widget by LinkWithin