10/23/2009

DIY - Töklámpás faragása

Halloween-re vásároltam 3 tököt. Az egyiket nekiálltam kifaragni.  Design-ügyileg középen körbefutó virágmintára esett a választásom. Először is kivágtam a tök alját, nem a tetejét, hogy csak rá lehessen fordítani a fényforrásra, ne kelljen belepakolni azt (karácsonyfa-égősor esetén ne a tetején kandikáljon ki a zsinór). Szóval levágtam az alját, kihúzkodtam a belét és a magokat, majd egy kanalazószerszámmal elkezdtem vakarni a belsejét. Ez arra is jó, hogy a tök szálaitól megszabaduljunk, valamint a fényáteresztő képesség is megnő. Minel vékonyabb, annál jobban világít, de vigyázni kell, mert minél vékonyabb annál könnyebben összelottyad, megfonnyad.

A netről leszedtem egy virágmintasort, kinyomtattam egy lapon 3 példányt, majd kivágtam, összeillesztettem és celluxoztam őket, majd a tökre erősítettem. Ez volt a könnyű rész...


Elkezdtem G. szerszámkőrzőjének a hegyével böködni a minta körvonalát. Húsz perc útén kezdett erősen görcsölni a kezem, 2 óra után pedig úgy káromkodtam, mint egy kocsis nagyon boldog voltam, hogy szerencsésen a végére jutottam.

Itt a minta.


Egy nagyon éles hobbipenge segítségével, a kiszúrkodott vonalat követve elkezdtem kivájni a héjat, arra ügyelve, hogy ne vágjam át a tök húsát. Nem akartam, hogy teljesen lyukas legyen, csak áttetsző. Újabb másfél óra elteltével megfogadtam, hogy  mégegyszer ilyen hülyeségre, mint tökfaragás rá nem szánom magam hipp-hopp kész is lett a remekmű.

Oldalról...

És fényekkel. A végeredmény nagyon tetszik :)

Kint az ajtó előtt:
Tartósítási tippek:

  1. tartsuk hűtőben amennyit csak tudjuk
  2. spricceljük le hipós vízzel a belsejét, hogy elpusztítsuk a penészt okozó gombákat és egyéb mikroorganizmusokat, hagyjuk megszáradni.
  3. Kenjük be vazelinnel a kifaragott felületet, hogy meggátoljuk a levegővel való érintkezést.
Jó szórakozást annak, akki belevág a tökfaragás idegőrlő izgalmas folyamatába. Sok cseresznyét :)


7 megjegyzés:

  1. Kedves Marcsi!Nagyon örülünk,hogy Rád találtunk és a blogodra!Azt hiszem rokonlelkek vagyunk!:-)Buci és Éva

    VálaszTörlés
  2. Koszonom Buci es Eva :)) Remelem talaltok magatoknak hasznos/erdekes dolgokat:) Ha van barmi otletetek, amin valtoztatni kellene, azt szivesen hallanam :)

    VálaszTörlés
  3. Akkor is megérte :-). Egyszer én is nekikezdtem böködni, aztán támadt egy zseniális ötletem. Indigó. Persze próbáltam beszerezni tökfaragó cuccost is, de ez nem jött össze. Maradt a kés és a gipszkarton fűrész :-)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Marcsi, igazán megérte a tökfaragással töltött minden pillanatod, mert a végeredmény szenzációs lett! Légy szíves ígérd meg, hogy jövőre is újra csinálsz! :-)

    VálaszTörlés
  5. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.731345036918922.1073741867.432215723498523&type=3

    VálaszTörlés
  6. Alap esetben meddig áll egy halloween tök, kifaragott állapotában? Tehát mennyi idővel éri meg kifaragni halloween elott? :)

    VálaszTörlés

Blog Widget by LinkWithin