10/15/2009

DIY - Hagyma- és krumpitároló felújítása házilag

Korábban már mutattam ezt a szerzeményt, kis hagyma vagy krumpli vagy ilyesmi tároló szekrényke. Nos elkezdtem kicsit foglalkozni vele. Először is a terv: megerősíteni a vázat, átfesteni, a zsanérokat és a gombokat kicserélni...

A kicsike színe elég merész kék, nem is tudom, hogy akadt meg a szemem rajta :) Itt jobban látni, mint a múltkori sötét képeken. Szóval kitelepültem az udvarra pár szerszámmal és nekiláttam a projectnek.


6 dolláros szekrénykém. Ajtaja nem csukódik rendesen, színe  nem túl kellemes, alján kicsit válik szét...
 

Először a zsanérokat szedtem ki, nagyon gyorsan ment a kis 12 voltos zsinórnélküli fúrómmal :)

 
 Aztán a gomb következett...
 
 Majd az üveg... elég furcsa megoldással van odafogatva, egy kis hajlékony gumi vagy műanyag csík, kétoldalról tűzőgéppel odaerősítve...
 
 Csavarhúzóval könnyen ki tudtam őket bányászni...
 Úgy látszik kék előtt piros volt :))
 
Ez a csavar a mágnes helyett szolgál...
 
Ide megy bele a csavar gömbölyű feje, a két "lap" közé, ami raszorul és benntartja a fejet... hmmm...


Ez az egyik oldala alul, ahol válik el a fa előlap.
 
Ez a másik...
 
Az összetartó csavarokat kicsit trükkös volt betenni. Elő kellett fúrni először, de jól megszívtam nem egészen jött be, ugyanis nem fúrtam elég vastag fúróval és megrepedt a fa, szóval csak másik javítanivalót kreáltam... Annak érdekében, hogy a fej ne feszítse szét a fát és ne is látszódjon, süllyesztőfúróval fúrtam meg. Majd persze a megrepedt darabot is keresztben átfúrtam, hogy ne essen le a sarok. Ugyanígy besüllyesztettem a csavarfejet.
 
Ilyen lett az illesztés... és a repedés... épphogy nem esett le.
 
Innen látszik, hogy alulról fogja a csavar a megrepedt sarkot:
 
A másik oldalon kicsit megfingatott  megizzasztott a bibi. Mivel összeszorítottam ez egyik szétváló oldalt, ezért a másik még jobban elvált és egyszerűen nem tudtam összehúzni. Segítséget kellett kérnem :) Persze meg is kaptam :) szorítókkal összehúzattam és két csavarral megfogattam. Bejött, úgy maradt.
 

 

 
Na és itt kezdődött az igazi mulatság. Leszedni a festéket. Igazából nem faszínű lesz, fehérrel fogom lefesteni, de mégsem akartam a kékre ráfújni a festéket, a vastag latex olyan durunggá tette az egészet. Elkezdtem csiszolni géppel, 100-as papírral az egyik oldalát, de csak azt értem el vele, hogy elvékonyodott a kék és pici gumis galacsinokkal lett tele az egész ( a latex festék nem porrá válva jött le, hanem összetapadt). Csiszolatlan oldalon pedig így kezdett elválni:
  
Természetesen nem az egész jött le ilyen könnyen, gyakorlatilag a képen látható kis 5cm körön kívül a többi ragadt. G. mondta, hogy vegyük elő a tábortűzgyújtó szerszámot  gáz forrasztólámpát és melegítsük fel a festéket, ha felhólyagosodik, akkor spatulával le lehet kaparni... És valóban...
 

 
Amit tudtam leolvasztottam róla, majd jöhetett újra a csiszolás, így már látható eredménnyel:
 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blog Widget by LinkWithin