9/07/2009

DIY - Fürdőszoba asztal készítése sajátkezűleg 1. rész

Korábban említettem, hogy dolgozok a lenti fél fürdőszobán. A project elég sza jól halad, csak most egy kicsit elfogyott a lendület, mert még mindig meleg van... Két hét múlva szabiiiii, kirándulás, kempingezés, asztalépítés befejezése, stb :)  Alig várom! Addig is szobafogság: 

Nos a terv, hogy a műanyag fiókos tárolószerkezet helyett, amit a mosdóban tartok, építünk egy asztalt, kiteszünk pár dekorációt és megpróbáljuk mindezt színben összehangolni. Olcsón. Lemértem, hogy mekkora asztal férne el, és hát eléggé keskenynek és hoszúnak kell lennie (12 inch x 40 inch), ami nem teszi egyszerűbbé a dolgunkat. Lerajzoltam a tervet, az asztal vázát a kis felújított asztalkám mintája alapján gondoltam összeeszkábálni. Az anyag megvásárlása és az üzletben történő méretre vágása után a konyhában kezdtem el a munkát, ami nagyon rossz ötlet volt, de már megőrít a bezártság és valamit kellett tevékenykednem. Szóval az oldalakra kellett valami mintát kitalálni, hogy ne legyen olyan unalmasan egyenes. Nos ez a rész sem nem lett tökéletes... Első lépésben kifoltoztam a fán a csomókat. Nem akartam drága fát venni, az egész asztalhoz eddig 15 dollárba került a faanyag. És mivel a terv az volt, hogy fehérre festemem, nem érdekeltek a csomók. Nos később rájöttem, hogy a csomókat nem csak a festés szempontjából kell figyelembe venni.
Fajavító masszával kentem be a csomók menti kis mélyedéseket, hibákat, majd amíg száradt, az oldallapok mintájának a kivitelezésén dolgoztam. Összeragasztottam 3 papírt olyan hosszan, mint a fa, majd félbehajtottam.
Berajzoltam, amit úgy gondoltam, hogy kb. jó lesz és kivágtam.
Átkopíroztam a fára a mintát, az elejére és a hátuljára is.
A lábakat is meg kellett formálni, hogy asztal formája legyen majd az építménynek :)
Aztán itt jött az az "okos" ötlet, hogy mindezt a konyhában fogom véghezvinni... Felszereltem kis munkapadot az étkezőasztalra, rászorítottam az asztal leendő előlapját és dekopírfűrésszel elkezdtem kivágni a mintámat. Nos azon kívül, hogy cseppet összeporoltam a konyhát arra is rá kellett jönnöm, jogy a csomóknál a fa nagyon-nagyon kemény. És a dekopírfűrész nem arra megy, amerre én akarom...
Ugyanezt megcsináltam az oldallapokkal is, majd jött a csiszolás. Délután árnyék van az udvaron, úgyhogy kiültem és a kis elektromos csiszológéppel elkezdtem csiszolni a lapokat és a lábakat 100-as, majd 150-es végül 220-as  csiszolópaírral.
Csiszolt és csiszolatlan:
Mikor kész voltam, akkor behoztam a konyhába a darabokat, hogy megnézzem, miként mutatnak összerakva...
Éééés ekkor kellett rájönnöm, hogy az oldallapok mérete nem stimmel. Túl szélesnek tűnt az egész váz... Az egész asztal nem lehet szélesebb, mint 1 láb azaz 12 inch, ebből lejön az asztallap széle, a lábak általi széttolás... marad 7 inch az oldallapnak, nekem meg vagy 13 inch csak az oldallap...És akkor egyszer csak bevillant, hogy rossz adatot adtam meg, hogy mekkorára vágják le nekem az oldalakat. Azt mondtam, hogy az elő- és hátlap levágása után a 2 leeső rész marad akkora, amekkora, közben még abból is le kelltt volna vágni majdnem a felét. Szóval szerencsémre hoztam haza kis extra hulladék faanyagot 51 centért, később abból kellett méretre vágnom az oldallapokat.
De ekkor inkább összepakoltam és megpróbáltam portalanítani a konyhát. 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy, kíváncsian várom a végeredményt...
    És nem csodálom, hogy összepakoltál, én lehet, ezen a ponton ki is dobtam volna..

    Én annyira nem tudok inch-ben gondolkodni, de esetleg megcsinálhatod úgy is, ha nem akarsz új lapokat vágni, és ha a méret jó lenne, hogy az oldallapokat egymáshoz illeszted és a lábak ezen belülre kerülnek..

    VálaszTörlés
  2. Koszi:) A turelem nekem sem az erossegem, de ferjem valami csodaval hataros modon mindig ott terem mellettem es kisegit, amikor mar epp fel akarom adni az egeszet :)

    Az a baj a merttel, hogy olyannyira nagy lett az oldallap, hogy a teteje ugy 5 cm-rel kisebb, mint csak az oldallap egymaga. A teteje 12 inch, ami 30 cm szeles, az oldallap pedig 13-14 inch lett, ami 35 cm, tehat eleve nem jo. Mindenkepp uj darab kell :) De hat ez van, egyelore nem adtam fel:)

    VálaszTörlés
  3. Én nem gondoltam bele eddig hogy arrafelé ennyire piszok meleg van.

    Asztal jó lesz! Nem gondoltál kétnyelvű blogra?

    VálaszTörlés
  4. Koszi Kriszti, hmm, nem rossz otlet. Ugyanaz a blog 2 nyelven vagy 2 kulon blog egyik magyar masik angol?
    Meleg? mar megorit. Kanikula 5. honapja, nagyon varom mar a telet. Az a legrosszabb, hogy este is me'g 35 fok van, mikor mar lement a nap.
    Kirandulni eszakra megyunk :) Hidegbe

    VálaszTörlés
  5. Egy blogon belül leírnád magyarul, aztán meg angolul is. Vagy fordítva.
    A kommentelők meg a saját anyanyelvükön írhatnak.

    VálaszTörlés
  6. Lehet, hogy elkezdem, tenyleg nem rossz az otlet, csak ne tudom mennyire lesz energiam mindent ketszer irni :) De koszonom az otletet:)

    VálaszTörlés

Blog Widget by LinkWithin